Het tweede elftal van VVI is niet de winnaar geworden van de ‘Wedstrijd van je leven’. De voetballers uit Idskenhuizen streden mee om een wedstrijd te mogen voetballen tegen FC de Rebellen, een team met oud-profvoetballers, live op ESPN.
In totaal deden 1.031 clubs mee aan de competitie, VVI 2 zat bij de laatste tien kanshebbers. Mensen konden tot vrijdag stemmen. Meer dan 61.000 stemmen werden uitgebracht op de tien genomineerde ploegen.
Zondag werd in een live-uitzending de winnaar bekendgemaakt en dat was helaas niet de club uit Idskenhuizen. Maar volgens trainer Jilles Postma was het een hele gezellige dag. “Yn de studio koene wy de wedstriden sjen. Mei in bierke, in bitterballetje, de sfear wie ongedwongen.”
Wedstrijd van je leven
De uitzending werd ook gevolgd vanuit het café in het dorp. “Jammer, we hebben ons best gedaan”, reageert een van de supporters in het café na de bekendmaking tegenover Omrop Fryslân. “Maar we staan weer op de kaart.”

Omdat het team bij de laatste tien zat, hebben ze ook een waardebon van €500,- gekregen waarmee ze voetbalartikelen kunnen aanschaffen. “Dy haw we mar wêr,” aldus Postma.
Postma kijkt positief terug op de deelname, mede doordat iedereen binnen de vereniging zich de afgelopen tijd zo hard ingezet heeft. “We binne as klup tichter by inoar kaam,” vertelt hij.



